مراکز مجاز دوگانه سوز کردن خودروهایCNG ( در استان گیلان )

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در راستای تشویق مردم به استفاده از گازطبیعی در خودروها به جای بنزین نسبت به ثبت‌نام در سامانه (Irngv.ir) و مراجعه به مراکز مجاز دوگانه سوز کردن خودروها اطلاع رسانی کرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ؛ متقاضیان دوگانه سوز کردن خودرو‌ها می توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات خودرو‌های دوگانه‌سوز (Irngv.ir) ثبت نام کنند، پس از یک هفته از طرف اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین پیامکی برای متقاضیان ارسال می‌شود و این افراد می‌توانند از طریق مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز مجاز به محل سکونت خود برای تبدیل اقدام کنند.

مراکز مجاز دوگانه سوز کردن خودروها در استان گیلان عبارتند از:

  • رشت: کماکل روستای پیربازار – به طرف پیله داربن – خیابان جاده کماکل طبقه همکف

  • لنگرود: دریاسر – بعد از پل هوایی – روبروی نمایندگی کاریزان دیزل

  • لاهیجان: میدان شیخ زاهد جنب ایستگاه چالوس و رامسر

  • چابکسر: پشت پمپ بنزین

افزایش ۲۰ درصدی مصرف CNG (گاز طبیعی فشرده) پس از تغییر نرخ بنزین

سهمیه بندی بنزین و استقبال مردم برای استفاده از گاز CNG ،افزایش ۲۰ درصدی مصرف این فرآورده را طی روزهای اخیر به همراه داشته است . قبل از سهمیه‌بندی بنزین مصرف روزانه گاز در جایگاه‌های CNG استان حدود ۸۰۰ هزار مترمکعب بود که این میزان به ۹۲۵ هزار متر مکعب رسیده و ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد .
جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین برای صرفه اقتصادی و کاهش آلاینده های زیست محیطی است که از اهداف مهم شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که با توسعه جایگاههای استان گیلان اکنون به یکصد باب جایگاه CNG رسیده است .

خودداری از گاز سوز کردن خودروها در مراکز غیر مجاز

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اطلاع مالکان خودروهایی که متقاضی گازسوز کردن (CNG) هستند می رساند، جهت ثبت درخواست خود به سامانه irngv.ir مراجعه و اقدام به ثبت نام نمایند. تاکید می شود بزودی شرایط و امکانات برای متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.
ضمنا به هموطنان عزیز اکیدا توصیه می شود جهت حفظ ایمنی وسلامت خود در مراکز غیرمجاز اقدام به گاز سوزکردن خودروهای خود ننمایند.